311764_149737031788814_1258902998_n-300x300Marco Keyzer begon op 15-jarige leeftijd zijn carrière als leerling fotograaf bij Dagblad De Telegraaf.
Het was de bekende persfotograaf en chef fotoredactie Anton Veldkamp die wel brood zag in de jonge Marco en tegen hem zei na een middagje op de redactie: “Ik ga een persfotograaf van jouw maken”.
Drie jaar van hard nieuws fotograferen, veel dokawerk en vooral het meegaan met de vaste staf fotografen van de krant waren een harde maar zeer goede leerschool.
Marco Keyzer bracht drie jaar door bij de krant voordat hij de overstap maakte naar de reclamefotografie.
Hij begon op zijn 18e zijn eigen fotostudio aan de Oostelijke Handelskade te Amsterdam.
De eerste paar jaar stonden vooral in het teken van vallen en opstaan en Marco kon ook gelijk aan de slag voor de bovenburen, een gerenommeerd Reclamebureau genaamd Meyson Reclame.
Veel nieuwe klanten volgden en het waren vooral de produktopnames en reclamefotografie die Marco het meeste aanspraken. Niet veel later kwam daar ook reportage en culinaire fotografie bij.
Met bekende klanten als Meyson, Inversco, Oger, Homan, Quence, Johnson Wax , Eichholtz en vele anderen was de basis gelegd voor een fotografisch bedrijf dat inmiddels al 35 jaar bestaat.
Na 20 jaar analoge fotografie, ging ook Marco in 2000 helemaal over op de digitale fotografie en behoorde de analoge fotografie snel tot het verleden.
Marco Keyzer heeft altijd veel geïnvesteerd in de nieuwste technieken en apparatuur en doet dat tot op de dag van vandaag nog steeds.
Vooral het bijblijven op het gebied van de laatste digitale ontwikkelingen is van cruciaal belang om je staande te houden in een fotografiewereld die razendsnel verandert.
Tegenwoordig maakt Marco Keyzer veel reportage en persfotografie voor de Gemeente Amsterdam en groot en klein MKB.
Ook woningcoope